Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Návrh založení dálničního mostu
Králík, Michal ; Doněk, Michal (oponent) ; Boštík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh založení dálničního mostu, který se nachází mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem. Práce je zaměřena na vypracování plošného a hlubinného založení a určení, která varianta je vhodnější. Výpočty byly provedeny bez použití specializovaného softwaru a následně porovnány s programem GEO5. K výslednému řešení je vypracován postup výstavby a výkresová dokumentace.
Mostní nadjezd přes dálnici
Černý, Pavel ; Šopík,, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podrobný návrh nosné konstrukce mostu. Jsou vypracovány tři varianty přemostění. Konstrukce je navržena jako jednotrámový most o 7 polích celkové délky 200~metrů. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu MidasCivil 2019 a Scia Engineer 18.1. Dále je konstrukce posouzena na mezní stav použitelnosti a mezní stav únosnosti. Pro posouzení průřezů je použit program MS Excel. V této práci je proveden návrh a výkresová dokumentace mostovky a spodní stavby. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.
Estakáda přes vodní nádrž Hričov
Holba, Radek ; Boštík, Jiří (oponent) ; Glisníková, Věra (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je porovnat zakládání mostního objektu na pilotách různých průměrů. Konkrétně se jedná o srovnání pilot o průměru 1200 a 1500 mm. Práce se zabývá jak technickou náročností, tak finančním porovnáním. Úvodní část práce je zaměřená na možnosti založení mostů na vodní hladině. V závěru je pak zpracován technologický postup provádění pilot na stavbě estakády přes vodní nádrž Hričov.
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Dilatance zemin jako faktor ovlivňující únosnost a silově deformační odezvu prvků hlubinného zakládání
Dvořák, Tomáš ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Dilatance zemin je v mechanice zemin velmi důležitý jev, který může zásadně ovlivňovat únosnost a chování geotechnických konstrukcí. V minulosti bylo náročné vliv dilatance přímo zavést do výpočtu, ale nyní s rozvojem numerických analýz a růstem výpočetního výkonu je to mnohem snazší. V práci jsou představeny základní modely popisující dilatanci, dále je popsán jev zamezení dilatance „constraint dilatancy“, který způsobuje změny napětí v zemině nebo na rozhraní konstrukce – zemina, které následně mohou vést ke zvýšení únosnosti. Práce se věnuje převážně zamezení dilatance na plášti vrtané piloty. Následně je přímo představeno zavedení dilatance do výpočtů, a to jak pomocí empirických metod, tak pomocí přímého zavedení dilatance pomocí expanze válcové dutiny a v poslední řadě pomocí numerické analýzy metodou konečných prvků v programu Plaxis s použitím Hardening Soil modelu.
Bytový dům
Švecová, Michaela ; Pilík, Václav (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby bytového domu ve Vysokém Mýtě. Bytový dům leží na západním okraji města Vysoké Mýto v lokalitě určené pro bydlení. Jedná se o samostatně stojící třípodlažní nepodsklepený objekt s 6 bytovými jednotkami ve 2.NP a 3.NP. V 1.NP se nachází technické prostory budovy a 4 garáže. Na východní straně budovy se nachází parkoviště a vjezdy do jednotlivých garáží. Svislý konstrukční systém budovy je zděný z keramických tvárnic Porotherm. Objekt je zateplen kontaktním zateplovacím systémem s izolantem z EPS. Vodorovné konstrukce tvoří železobetonové monolitické desky. Balkonové desky jsou železobetonové monolitické tvořeny pomocí ISO-nosníků. Vertikální pohyb v objektu je zajištěn schodištěm z monolitického železobetonu a výtahem v samonosné železobetonové monolitické výtahové šachtě. Objekt je založen na vrtaných pilotách ve spolupráci s železobetonovými základovými pasy. Střecha je plochá vegetační v kombinaci s kačírkem. Samotný návrh byl proveden s ohledem na přípustná regulativa a stávající okolní zástavbu v řešené lokalitě. Součástí práce jsou schémata vedení TZB rozvodů v objektu a posudky ze stavební fyziky, konkrétně z tepelné techniky, akustiky, insolace a osvětlení. Byly použity následující programy: AutoCAD 2018, AutoCAD 2021, ArchiCAD, Teplo 2017, Světlo+, Building Designe, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Publisher, Hluk+.
Posouzení vlivu nového hlubinného základu na konstrukci primárního kolektorového tunelu
Lipka, Miroslav ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Úkolem diplomového projektu je posoudit vliv pilotového základu na ostění primárního kolektoru. Pomocí matematického modelování je proveden výpočet interakce mezi pilotou a ostěním kolektoru. Hlavní úkol je posoudit závislost délky piloty na deformacích a vnitřních silách, které budou působit na betonovém ostění kolektoru.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Návrh vybraných prvků železobetnové konstrukce
Klust, Vojtěch ; Čairović, Dorde (oponent) ; Kostiha, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem železobetonové křízem vyztužené základové desky administrativní budovy ve třech variantách. V první variantě je deska o konstatní tloušťce. Druhá varianta je deska s náběhy. Třetí varianta je deska s pilotami. Součástí práce je statický výpočet a výkresová dokumentace. Vešekré výpočty byly provedeny dle příslušných norem. K návrhu byl použit program SCIA Engineer 19.1.
Železobetonová konstrukce skladovací haly
Bezruč, Michal ; Šulák, Pavel (oponent) ; Janků, Hynek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na návrh novostavby železobetonové prefabrikované skeletové skladové haly. V práci se řeší výsek střední části haly sestávající se ze dvou polí dvoulodní haly. Staticky jsou posuzovány vaznice, průvlaky, sloupy a pilotové založení včetně monolitického kalichu. Ve výkresové části jsou zpracovány výkresy skladby, tvarů a schémata výztuže jednotlivých částí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.